Carletti A/S er en fødevarevirksomhed, der producerer chokolade og slik. Carletti har hovedkontor i Aarhus og produktion i Vejle og blev grundlagt i 1918 af de to brødre Henry Peder Jakobsen og Niels Carl Jakobsen. Virksomheden er siden blevet en del af Givesco-koncernen, som også DanCake m.fl. er en del af
Carletti havde forud for deres deltagelse i Afkobling 2030 oplevet øgede kundekrav i forhold til bæredygtighed samt øget lovgivningsmæssige krav. Fra strategien:
"Carletti A/S er bevidste om, at produktion, emballering og transport af vores produkter kan påvirke miljøet og arbejder derfor målrettet på at udvikle forretningen på en ansvarlig og bæredygtig måde. Carletti A/S’ mål er at reducere koncernens negative klima- og miljøpåvirkning mest muligt, dog således at beslutninger truffet under Klima- & Miljøstrategien nødvendigvis også skal være kommercielt, økonomisk og kvalitetsmæssigt bæredygtige."
Med dette in mente har de udarbejdet denne klima- og miljøstrategi, som skal udrulles i de kommende år. Der er allerede flere tiltag i gang: Biodiversitet, opsamling og genanvendelse af sukkervand fra produktionen m.m. Viden om dette er forankret hos ildsjælen, men tanken er at det skal ud og leve i organisationen.
Carletti har deltaget i Afkobling 2030’s Lab for bæredygtig strategi og ledelse med opstart i sommeren 2024, 1:1-lab om Kommunikation i sensommeren 2024 og et 1:flere-lab om Bæredygtig emballage med opstart i efteråret 2024.
Carletti havde forud for deres deltagelse i Afkobling 2030 oplevet øgede kundekrav i forhold til bæredygtighed samt øget lovgivningsmæssige krav. Fra strategien:
"Carletti A/S er bevidste om, at produktion, emballering og transport af vores produkter kan påvirke miljøet og arbejder derfor målrettet på at udvikle forretningen på en ansvarlig og bæredygtig måde. Carletti A/S’ mål er at reducere koncernens negative klima- og miljøpåvirkning mest muligt, dog således at beslutninger truffet under Klima- & Miljøstrategien nødvendigvis også skal være kommercielt, økonomisk og kvalitetsmæssigt bæredygtige."
Med dette in mente har de udarbejdet denne klima- og miljøstrategi, som skal udrulles i de kommende år. Der er allerede flere tiltag i gang: Biodiversitet, opsamling og genanvendelse af sukkervand fra produktionen m.m. Viden om dette er forankret hos ildsjælen, men tanken er at det skal ud og leve i organisationen.
Carletti har deltaget i Afkobling 2030’s Lab for bæredygtig strategi og ledelse med opstart i sommeren 2024, 1:1-lab om Kommunikation i sensommeren 2024 og et 1:flere-lab om Bæredygtig emballage med opstart i efteråret 2024.
Carletti havde forud for deres deltagelse i Afkobling 2030 oplevet øgede kundekrav i forhold til bæredygtighed samt øget lovgivningsmæssige krav. Fra strategien:
"Carletti A/S er bevidste om, at produktion, emballering og transport af vores produkter kan påvirke miljøet og arbejder derfor målrettet på at udvikle forretningen på en ansvarlig og bæredygtig måde. Carletti A/S’ mål er at reducere koncernens negative klima- og miljøpåvirkning mest muligt, dog således at beslutninger truffet under Klima- & Miljøstrategien nødvendigvis også skal være kommercielt, økonomisk og kvalitetsmæssigt bæredygtige."
Med dette in mente har de udarbejdet denne klima- og miljøstrategi, som skal udrulles i de kommende år. Der er allerede flere tiltag i gang: Biodiversitet, opsamling og genanvendelse af sukkervand fra produktionen m.m. Viden om dette er forankret hos ildsjælen, men tanken er at det skal ud og leve i organisationen.
Carletti har deltaget i Afkobling 2030’s Lab for bæredygtig strategi og ledelse med opstart i sommeren 2024, 1:1-lab om Kommunikation i sensommeren 2024 og et 1:flere-lab om Bæredygtig emballage med opstart i efteråret 2024.
Carletti havde forud for deres deltagelse i Afkobling 2030 oplevet øgede kundekrav i forhold til bæredygtighed samt øget lovgivningsmæssige krav. Fra strategien:
"Carletti A/S er bevidste om, at produktion, emballering og transport af vores produkter kan påvirke miljøet og arbejder derfor målrettet på at udvikle forretningen på en ansvarlig og bæredygtig måde. Carletti A/S’ mål er at reducere koncernens negative klima- og miljøpåvirkning mest muligt, dog således at beslutninger truffet under Klima- & Miljøstrategien nødvendigvis også skal være kommercielt, økonomisk og kvalitetsmæssigt bæredygtige."
Med dette in mente har de udarbejdet denne klima- og miljøstrategi, som skal udrulles i de kommende år. Der er allerede flere tiltag i gang: Biodiversitet, opsamling og genanvendelse af sukkervand fra produktionen m.m. Viden om dette er forankret hos ildsjælen, men tanken er at det skal ud og leve i organisationen.
Carletti har deltaget i Afkobling 2030’s Lab for bæredygtig strategi og ledelse med opstart i sommeren 2024, 1:1-lab om Kommunikation i sensommeren 2024 og et 1:flere-lab om Bæredygtig emballage med opstart i efteråret 2024.
Carletti havde forud for deres deltagelse i Afkobling 2030 oplevet øgede kundekrav i forhold til bæredygtighed samt øget lovgivningsmæssige krav. Fra strategien:
"Carletti A/S er bevidste om, at produktion, emballering og transport af vores produkter kan påvirke miljøet og arbejder derfor målrettet på at udvikle forretningen på en ansvarlig og bæredygtig måde. Carletti A/S’ mål er at reducere koncernens negative klima- og miljøpåvirkning mest muligt, dog således at beslutninger truffet under Klima- & Miljøstrategien nødvendigvis også skal være kommercielt, økonomisk og kvalitetsmæssigt bæredygtige."
Med dette in mente har de udarbejdet denne klima- og miljøstrategi, som skal udrulles i de kommende år. Der er allerede flere tiltag i gang: Biodiversitet, opsamling og genanvendelse af sukkervand fra produktionen m.m. Viden om dette er forankret hos ildsjælen, men tanken er at det skal ud og leve i organisationen.
Carletti har deltaget i Afkobling 2030’s Lab for bæredygtig strategi og ledelse med opstart i sommeren 2024, 1:1-lab om Kommunikation i sensommeren 2024 og et 1:flere-lab om Bæredygtig emballage med opstart i efteråret 2024.
Carletti havde forud for deres deltagelse i Afkobling 2030 oplevet øgede kundekrav i forhold til bæredygtighed samt øget lovgivningsmæssige krav. Fra strategien:
"Carletti A/S er bevidste om, at produktion, emballering og transport af vores produkter kan påvirke miljøet og arbejder derfor målrettet på at udvikle forretningen på en ansvarlig og bæredygtig måde. Carletti A/S’ mål er at reducere koncernens negative klima- og miljøpåvirkning mest muligt, dog således at beslutninger truffet under Klima- & Miljøstrategien nødvendigvis også skal være kommercielt, økonomisk og kvalitetsmæssigt bæredygtige."
Med dette in mente har de udarbejdet denne klima- og miljøstrategi, som skal udrulles i de kommende år. Der er allerede flere tiltag i gang: Biodiversitet, opsamling og genanvendelse af sukkervand fra produktionen m.m. Viden om dette er forankret hos ildsjælen, men tanken er at det skal ud og leve i organisationen.
Carletti har deltaget i Afkobling 2030’s Lab for bæredygtig strategi og ledelse med opstart i sommeren 2024, 1:1-lab om Kommunikation i sensommeren 2024 og et 1:flere-lab om Bæredygtig emballage med opstart i efteråret 2024.
Carletti havde forud for deres deltagelse i Afkobling 2030 oplevet øgede kundekrav i forhold til bæredygtighed samt øget lovgivningsmæssige krav. Fra strategien:
"Carletti A/S er bevidste om, at produktion, emballering og transport af vores produkter kan påvirke miljøet og arbejder derfor målrettet på at udvikle forretningen på en ansvarlig og bæredygtig måde. Carletti A/S’ mål er at reducere koncernens negative klima- og miljøpåvirkning mest muligt, dog således at beslutninger truffet under Klima- & Miljøstrategien nødvendigvis også skal være kommercielt, økonomisk og kvalitetsmæssigt bæredygtige."
Med dette in mente har de udarbejdet denne klima- og miljøstrategi, som skal udrulles i de kommende år. Der er allerede flere tiltag i gang: Biodiversitet, opsamling og genanvendelse af sukkervand fra produktionen m.m. Viden om dette er forankret hos ildsjælen, men tanken er at det skal ud og leve i organisationen.
Carletti har deltaget i Afkobling 2030’s Lab for bæredygtig strategi og ledelse med opstart i sommeren 2024, 1:1-lab om Kommunikation i sensommeren 2024 og et 1:flere-lab om Bæredygtig emballage med opstart i efteråret 2024.
1. Prøvehandlinger: Ved at deltage i Afkobling 2030 har Carletti igangsat en lang række prøvehandlinger initieret af ildsjælen, der har udbredt det til resten af organisationen. Det har givet anledning til at tænke bæredygtighedsforslag ind på tværs af afdelinger.
2. Kommunikationsplan: Igennem 1:1-labbet er der skabt overblik over de forskellige tiltag, der er udarbejdet og grupperet i forhold til, om de er compliance-tiltag, eller om de er bedre end lovgivning og krav fra kunder.
3. Go-to person: Carletti-medarbejderen har samlet en oversigt over forskellige tiltag og er blevet go-to-person for medarbejdere, der har idéer til affaldssortering og andre tiltag.
4. Netværk: Carletti har via Afkobling 2030 fået netværk til andre virksomheder, der arbejder med skovrydningsforordningen og emballage, og som bruges som sparringspartnere.
1. Prøvehandlinger: Ved at deltage i Afkobling 2030 har Carletti igangsat en lang række prøvehandlinger initieret af ildsjælen, der har udbredt det til resten af organisationen. Det har givet anledning til at tænke bæredygtighedsforslag ind på tværs af afdelinger.
2. Kommunikationsplan: Igennem 1:1-labbet er der skabt overblik over de forskellige tiltag, der er udarbejdet og grupperet i forhold til, om de er compliance-tiltag, eller om de er bedre end lovgivning og krav fra kunder.
3. Go-to person: Carletti-medarbejderen har samlet en oversigt over forskellige tiltag og er blevet go-to-person for medarbejdere, der har idéer til affaldssortering og andre tiltag.
4. Netværk: Carletti har via Afkobling 2030 fået netværk til andre virksomheder, der arbejder med skovrydningsforordningen og emballage, og som bruges som sparringspartnere.
1. Prøvehandlinger: Ved at deltage i Afkobling 2030 har Carletti igangsat en lang række prøvehandlinger initieret af ildsjælen, der har udbredt det til resten af organisationen. Det har givet anledning til at tænke bæredygtighedsforslag ind på tværs af afdelinger.
2. Kommunikationsplan: Igennem 1:1-labbet er der skabt overblik over de forskellige tiltag, der er udarbejdet og grupperet i forhold til, om de er compliance-tiltag, eller om de er bedre end lovgivning og krav fra kunder.
3. Go-to person: Carletti-medarbejderen har samlet en oversigt over forskellige tiltag og er blevet go-to-person for medarbejdere, der har idéer til affaldssortering og andre tiltag.
4. Netværk: Carletti har via Afkobling 2030 fået netværk til andre virksomheder, der arbejder med skovrydningsforordningen og emballage, og som bruges som sparringspartnere.
1. Prøvehandlinger: Ved at deltage i Afkobling 2030 har Carletti igangsat en lang række prøvehandlinger initieret af ildsjælen, der har udbredt det til resten af organisationen. Det har givet anledning til at tænke bæredygtighedsforslag ind på tværs af afdelinger.
2. Kommunikationsplan: Igennem 1:1-labbet er der skabt overblik over de forskellige tiltag, der er udarbejdet og grupperet i forhold til, om de er compliance-tiltag, eller om de er bedre end lovgivning og krav fra kunder.
3. Go-to person: Carletti-medarbejderen har samlet en oversigt over forskellige tiltag og er blevet go-to-person for medarbejdere, der har idéer til affaldssortering og andre tiltag.
4. Netværk: Carletti har via Afkobling 2030 fået netværk til andre virksomheder, der arbejder med skovrydningsforordningen og emballage, og som bruges som sparringspartnere.
1. Prøvehandlinger: Ved at deltage i Afkobling 2030 har Carletti igangsat en lang række prøvehandlinger initieret af ildsjælen, der har udbredt det til resten af organisationen. Det har givet anledning til at tænke bæredygtighedsforslag ind på tværs af afdelinger.
2. Kommunikationsplan: Igennem 1:1-labbet er der skabt overblik over de forskellige tiltag, der er udarbejdet og grupperet i forhold til, om de er compliance-tiltag, eller om de er bedre end lovgivning og krav fra kunder.
3. Go-to person: Carletti-medarbejderen har samlet en oversigt over forskellige tiltag og er blevet go-to-person for medarbejdere, der har idéer til affaldssortering og andre tiltag.
4. Netværk: Carletti har via Afkobling 2030 fået netværk til andre virksomheder, der arbejder med skovrydningsforordningen og emballage, og som bruges som sparringspartnere.
1. Prøvehandlinger: Ved at deltage i Afkobling 2030 har Carletti igangsat en lang række prøvehandlinger initieret af ildsjælen, der har udbredt det til resten af organisationen. Det har givet anledning til at tænke bæredygtighedsforslag ind på tværs af afdelinger.
2. Kommunikationsplan: Igennem 1:1-labbet er der skabt overblik over de forskellige tiltag, der er udarbejdet og grupperet i forhold til, om de er compliance-tiltag, eller om de er bedre end lovgivning og krav fra kunder.
3. Go-to person: Carletti-medarbejderen har samlet en oversigt over forskellige tiltag og er blevet go-to-person for medarbejdere, der har idéer til affaldssortering og andre tiltag.
4. Netværk: Carletti har via Afkobling 2030 fået netværk til andre virksomheder, der arbejder med skovrydningsforordningen og emballage, og som bruges som sparringspartnere.
1. Prøvehandlinger: Ved at deltage i Afkobling 2030 har Carletti igangsat en lang række prøvehandlinger initieret af ildsjælen, der har udbredt det til resten af organisationen. Det har givet anledning til at tænke bæredygtighedsforslag ind på tværs af afdelinger.
2. Kommunikationsplan: Igennem 1:1-labbet er der skabt overblik over de forskellige tiltag, der er udarbejdet og grupperet i forhold til, om de er compliance-tiltag, eller om de er bedre end lovgivning og krav fra kunder.
3. Go-to person: Carletti-medarbejderen har samlet en oversigt over forskellige tiltag og er blevet go-to-person for medarbejdere, der har idéer til affaldssortering og andre tiltag.
4. Netværk: Carletti har via Afkobling 2030 fået netværk til andre virksomheder, der arbejder med skovrydningsforordningen og emballage, og som bruges som sparringspartnere.